הסטארטאפים שישנו את סן פרנסיסקו ומרכז המבקרים החכם באמריקה

sf_logos

העיר סן פרנסיסקו מעוניינת להוביל את התחום היזמות העולמי לא רק במגזר הפרטי אלא גם במגזר הציבורי.  סן פרנסיסקו השיקה לפני מספר חודשים את תוכנית "היזם האורח", במסגרתה ייבחרו מספר סטארטאפים לעבוד ביחד עם היחידות השונות של העירייה במטרה לפתור בעיות עירוניות מסובכות. התמריץ של העירייה הוא ברור, והתמריץ עבור היזמים הוא האפשרות להשתמש בסן פרנסיסקו כאתר בטא למערכות שלהם ולאחר מכן למכור את הפתרונות לערים אחרות ברחבי העולם. לתוכנית התימשך כ- 16 שבועות נרשמו כ-200 סטארטאפים מ-25 מדינות ברחבי העולם. 

6 סטארטאפים ב-16 שבועות. בין הסטאראפים שנרשמו לתוכנית היה ניתן למצוא מגוון סטארטאפים (תוכנה/חומרה ושירותים)  הנמצאים בשלבי גיוס ראשוניים (seed-stage) ועד לשלבים מתקדמים יותר. במהלך השבוע האחרון הכריז ראש העיר של סן פרנסיקו, אד לי, על ששת הסטארטפאים שזכו בתחרות ושיתחילו לעבוד עם העירייה בקרוב. הסטארטאפים נבחרו בתהליך מסודר לפי צרכי העירייה וסדר העדיפויות העירוני של הבעיות הקיימות בעיר.  אלו הם הסטארטאפים המשתתפים בתוכנית:

  • MobilePD – סטארטאפ בתחום המדיה החברתית אשר מחבר בין הקהילה המקומית למשטרה במטרה לצמצם את הפשיעה.
  • Birdi – מכשיר חכם המנטר את איכות האויר ומדדים בריאותיים נוספים ובנוסף ממליץ כיצד ניתן לשפר את איכות האויר ברמה אישית והקהילתית באזור מסוים.
  • Indoo.rs – שירות מבוסס מיקום העוזר לנווט במתחמים גדולים כגון שדות תעופה, יעבוד ביחד עם שדה התעופה של סן פרנסיסקו.
  • Synthicity – סטארטאפ בתחום התכנון העירוני, אשר יעזור למחלקות התכנון העירוניות לשדרג את כלי התכנון והפיתוח העירוני באמצעות סימולציות.
  • BuildingEye – הודעות ציבוריות פשוטות ונגישות יותר לציבור.
  • ReGroup – שירות הודעות חירום, אשר מאפשר שליחת התרעות במגוון ערוצים. הסטארטאפ יעבוד ביחד עם מחלקת החירום של סן פרנסיסקו בכדי לשכלל את מערכת ההתרעות העירונית.

"סן פרנסיסקו היא הבית של היזמים הגדולים בעולם, אלו  אשר יצרו שווקים ותעשיות חדשים. כיום אנו מביאים את אותם הטכנולוגיות החדשניות במטרה לשפר את שירותי העירוני עבור התושבים." אמר ראש העיר לי. "תוכנית היזם האורח מביאה ביחד את העירייה והסטארטאפים למצוא דרכים חדשות  בהן הטכנולוגיה תוכל להפוך את השירותי הציבורי ליעיל יותר, נגיש יותר וטוב יותר לתושבים."

600 ק"מ דרומה לסן פרנסיסקו בעיירת החוף הקטנה, לגונה ביץ', שבקליפורניה השיקו לאחרונה את מרכז המבקרים החכם ביותר בארצות הברית. המרכז החדש בנודע בשם One Lagune, הוא בית לאחד ממסכי  המגע הראשונים בעולם בטכנולוגית  Ultra High Definition (רזולוציה של 4000 פיקסלים אופקיים , החדה פי 4 מרזולציות ה- HDTV  הנפוצה כיום בה מוצגים 1080 פיקסלים אופקיים).  מלבד הרזולציה המרשימה, ניתן להשתמש במסך באמצעות 32 נקודות מגע (32 אצבעות במקביל) המאפשר להנות מהמסמך באופן חברתי ביחד עם המשפחה והחברים.

לערים אחרות בעולם כבר יש מרכזי מבקרים מרשימים, אך אפילו מרכז המבקרים של ניו יורק לא מחזיק בטכנלוגיה המתקדמת המוצגת בלגונה ביץ'. בנוסף למסך המגע 4K, ניתן למצוא במרכז גם שני שולחנות בגודל שולחן אוכל משפחתי המציגים מידע עם מפות תיירות אינטראקטיביות, תמונות, סרטוני וידאו וקופונים למסעדות ברחבי העיירה. באתר גם הוצבו מסכי מגע בתוך שולחנות קפה ותא מיוחד לצילום Selfies (תמונות עצמיות)  המציג את זרם המידע של המבקרים הפרסמו ברשתות החברתיות תמונות ממרכז המבקרים.

כתוצאה מהשימוש בטכנולוגיות החדשות והממשקים הידידותיים במרכז, זמן הממוצע של מבקר במרכז נע סביב ה- 45 דקות, זמן גבוה משמעותית ביחס כניסה לאתר באינטרנט או במובייל המציגים פרסומות רלבנטיות. על ידי זמן השימוש הארוך במרכז, ניתן להציג יותר פרסומות המתאימות למבקרים ועל ידי כך לממן בצורה טובה יותר את מרכז המבקרים הטכנולוגי.

פוסטים קשורים: ענקיות הטכנולוגיה עוברות לערים | איך המדפסות התלת מימדיות עוזרות לתושבי הערים החכמות להילחם בזיהום האויר? ואילו חיישנים אמסטרדם מחלקת לתושביה? |

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s