המנוע החשמלי שיאיץ את התל-אופן מגיע לניו יורק ובמישיגן ממציאים את הדור הבא

אופניי ה-Citibike מתחשמלות. אופניי התל-אופן ואופניים שיתופיות אחרות הן בדרך כלל כבדות יותר וקשות יותר לדיווש. ביוני 2013 המועד  בו הושק פרויקט ה- Citibike בניו יורק,  החליט ג'ף גוידה, חובב אופניים מושבע ומהנדס מוכשר, לבנות  מנוע חשמלי נישא המתאים לאופניים שיתופיות אשר יקל על רוכבי האופניים העירוניים.

ה- ShareRoller, המנוע החשמלי הנייד הראשון למערכות שיתוף אופניים, מתאים למערכות המוצעות ברחבי ארה"ב, אנגליה וקנדה. אתר גיזמודו, הסוקר גאדג'טים חדשים,  יצא לבדוק את המוצר בשטח ומוסיף:" נדהמתי לראות כיצד גוידה הפך את אופניי ה-CitiBike לאופניים חשמליות בתוך 4 שניות בערך. לאחר 4 שניות כבר ישבתי על מושב האופניים ואז התחיל הכיף האמיתי. מסיבות חוקיות, ה-ShareRoller לא מתחיל בנסיעה ישירה ממצב של עמידה וכדי להתחיל לנסוע צריך לפדל מספר פעמים כדי להניע. המנוע הוא בעל 1.0 כח סוס וניתן לשליטה קלה  באמצעות חיבור מיוחד לכידון. הלחיצה על הכפתור ההפעלה נתנה הרגשה כאילו ניתנו לי כוחות על. בתוך שניות, נסעתי במהירות של 28 קמ"ש כמעט מבלי לדווש כלל. לא הפסקתי לצחוק לאורך כל הנסיעה."

המנוע ניתן להתקנה  בקלות בתוך פחות מ-10 שניות ומאיץ ל-28 ק"מ מבלי לפדל כלל עד לטווח של בין 20 ל-30 ק"מ, תלוי בגודל הסוללה. ה-ShareRoller מגיע עם נורות LED מובנות לצורך בטיחות ועם מטען USB כך שניתן יהיה  לטעון את הטלפון החכם בדרך חזרה מהעבודה.

מנוע חשמלי להמונים. גוידה מנסה כיום לייצר את המוצר באופן תעשייתי ומחפש מימון באמצעות קמפגיין גיוס המונים באתר KickStarter. המחיר ההתחלתי ל-ShareRoller עומד כיום על 995$ ומגיע עד ל-1495$ לגירסה המשופרת עם טווח נסיעה ארוך יותר.  מבחינה חוקית, קיימת תאימות מלאה ועמידה בכל החוקים והתקנות הפדרליות הקיימים לאופניים חשמליים ומערכות שיתוף אופניים. גוידה טוען כי אפילו בניו יורק בה יש איסור על אופניים חשמליים, המנוע הוא חוקי מכיוון שלא ניתן להניע את האופניים ממצב של עמידה אלא רק ממצב של נסיעה ידנית.

* כל התמונות מאתר KickStarter

Source: A2B Facebook Page

קרנות הון סיכון נכנסות לשוק שיתוף האופניים. חוץ מגיוס המונים לטובת שיפור מערכות שיתוף האופניים, גם קרנות הון סיכון משקיעות בתחום. לאחרונה השקיעה חברת Start Garden סכום של 25,000$ כ- Seed Money (השקעה ראשונית) בחברת הסטארט-אפ A2B Bikeshare אשר הוקמה על ידי בוגרים של הקולג' להנדסה במדינת מישיגן שבארה"ב.  בניגוד למערכות שיתוף האופניים אחרות הנמכרות בעולם, הטכנולוגיה החכמה של A2B אינה נמצאת בתחנות עגינה נייחות עם מסכי מגע, אלא במערכת שנמצאת באופניים עצמם.  האופניים החכמים כוללים מסך מגע אשר משמש את הרוכבים להפעיל את האופניים וגם לנווט ולטייל בעיר באמצעות אפליקציות ניווט ומסלולים מודרכים.

מרעיון קטן להשקעה של קרן הון סיכון. מייסדי החברה עלו על הרעיון למערכת שיתוף אופניים פשוטה , כחלק מקורס יזמות . במהלך הקורס גילו כי מערכות שיתוף האופניים הפופוליות בעולם יקרות מדי עם עלויות הקמה גבוהות (העלויות השקועות) ובנוסף עלויות תפעול גבוהות. שוק שיתוף האופניים בארצות הברית צומח במהירות וצפוי לגדול ב-67% השנה. "המספר ההולך וגדל של מערכות שיתוף אופניים הוא הוכחה לביקוש המתגבר ולתחרות בתחום. אנו סבורים כי הפתרון של A2B מהווה יתרון תחרותי בכך שהוא  מפחית משמעותית את חסמי הכניסה לשוק שיתוף האופניים."מציין ג'ו למפן מקרן הון הסיכון Start Garden אשר השקיעה ב- A2B.  מספר מערכות שיתוף האופניים ברחבי העולם צמח מ-7 מערכות בשנת 2002 ל-497 מערכות בשנת 2012, זאת לפי חברת "סטטיסטה", חברת מחקר בין לאומית.

פוסטים קשורים : הערים החכמות של אירופה מעלות הילוך והתחרות מתגברת |  כמה אנשים מפגינים במנהטן ואיך מפות מצילות את חיי רוכבי האופניים בברוקלין‎

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s