הגשר הסולארי הגדול בעולם נפתח בלונדון ואיך רכבת ישראל יכולה להרוויח מכך?

Image

לאחר כמעט כ-5 שנים של עבודה, חברת הרכבות של בריטניה חנכה את הגשר הסולארי הגדול בעולם בתחנת הרכבת Blackfriars מעל נהר התמזה שבלונדון.  חברת Solarcentury התקינה את המערך הסולארי, הכולל כ-4400 פאנלים סולארים בטכנולוגיה פוטוולטאית, המספקים כמחצית מהאנרגיה הנחוצה לתחנת הרכבת.

המערכת הסולארית יכולה לייצר עד כ- 1.1 מגה-וואט, כמות חשמל שיכולה לספק חשמל לכ- 333 בתי אב למשך שנה שלמה ולהכנת כ- 79,000 כוסות תה ביום – פרט קריטי לתושבי לונדון .4400 הפאנלים הסולארים, המרכיבים את המערכת,  מכסים שטח של כ- 600 מטר מרובע, שטח אשר יכול להכיל 23 מגרשי טניס. SolarCentury הציבה את כוס התה הגדולה ביותר באנגליה בתחנת הרכבת, על מנת להמחיש לנוסעים את גודל החסכון תוך כדי שתיית תה חינם. ניתן לראות את כל הנתונים המלאים על המערכת הסולארית באינפוגרפיקה אינטראטקטיבית שהשיקו במיוחד לכבוד האירוע.

Image

הגשר יעזור רבות גם למאמציה של לונדון להפוך לעיר בת-קיימא, עם עובדים ותיירים המגיעים לעיר ורואים את הפאנלים הסולארים בזמן שהם מגיעים  לבירה. הנהלת תחנת הרכבת צופה כי באמצעות המערכת הסולארית, פליטות גזי החממה יצטמצמו בכ-513 טון בשנה( כמות השווה ל89,000 נסיעות ממוצעות במכונית) וטביעת הרגל הפחמנית של התחנה תפחת משמעותית.  מנהל חברות תחנות הרכבת', דיוויד סטאטהם מספר: "רכבות חשמליות מהוות כיום את צורת התחבורה הציבורית הירוקה ביותר והגג הסולארי מספק לנוסעים שלנו מסע ירוק עוד יותר." עוד מוסיף סטאטהם כי הגג הבולט הפך את התחנה לבולטת יותר ולאתר מוכר ברחבי העיר הניתן לזיהוי בקלות לאורך נהר התמזה.

הפרויקט היה בין הפרויקטים המורכבים ביותר של חברת Solarcentury, אשר התקינה את הפאנלים לאורך כשנתיים עם הפסקת עבודה במהלך האולימפיאדה  שהתקיימה בעיר ב-2012. גווין רוברטס, מנהל הפרויקט מספר כי הפרויקט היה מורכב יותר מהתקנת פאנלים על גבי גג של מפעל תעשייתי מפני שהיה צורך להתחשב בנושאים נוספים כמו מגבלות של תחבורה ובטיחות בעבודה בזמן שמתחת לגג אלפי אנשים נכנסים ויוצאים מלונדון.

מנכ"ל חברת Solarcentury מספר "העבודה בתחנת הרכבת מדגימה שני יתרונות משמעותיים של אנרגיה סולארית אחד, שניתן לשלב אנרגיה סולארית בארכיטקטורה המקומית תוך שיפור קו הרקיע של העיר ושני, שניתן לשלב מערכות סולאריות גם בפרויקטים המורכבים ביותר מבחינה הנדסית כמו במקרה זה בו נבנתה המערכת הסולארית על גג תחנת הרכבת הנמצאת מעל מסילה אשר נמצאת מעל נהר. אנו בטוחים כי פרויקטי תשתית משמעותיים יכולים להנות מיתרונות האנרגיה הסולארית.

בישראל בה תחנות הרכבת מתפרסות על שטחים רחבי היקף, יכולה רכבת ישראל, אשר מחפשת דרכים חדשות להגדלת הרווחים,  לנצל את שטח הגגות של תחנות הרכבת שברשותה לטובת השקעה בייצור אנרגיה סולארית. ייצור החשמל הסולארי יוכל להוות מקור נוסף להכנסה על ידי צמצום הוצאות החשמל תוך כדי הפחתת טביעת הרגל הפחמנית באמצעות ייצור חשמל נקי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s